Salgsvilkår og betingelser

Disse salgsbetingelsene gjelder for salg av varer og tjenester fra Brav til forbrukere. Med forbruker menes en fysisk person som ikke hovedsaklig handler som ledd i næringsvirksomhet.

I tillegg til våre salgsbetingelser nedenfor, reguleres forbrukerkjøp over internett av bl.a. forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Så langt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning, går betingelsene nedenfor foran loven.

1. Selger

Norge

Brav Norway AS
Organisasjonsnummer: NO920404499MVA
Adresse: Snøkrystallen 11, 1470 Lørenskog, Norge

Sverige

Brav Sweden AB
Organisasjonsnummer: 556403-2224
Adresse: Fiskartorpet – Sporthuset, Björnnäsbacken 15, 115 42 Stockholm, Sweden

EU-land

Brav Sweden AB
Organisasjonsnummer: 556403-2224
Adresse: Fiskartorpet – Sporthuset, Björnnäsbacken 15, 115 42 Stockholm, Sverige

Vi sender kun ordre til EU-land med euro som valuta.

Heretter også omtalt som "vi" eller "oss".

2. Kjøper

Er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen (heretter også omtalt som «du», «din» eller «deg»).

3. Pris

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Ordrens samlede kostnad vil fremkomme i utsjekk, og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet, herunder frakt, merverdiavgift m.m.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter. Tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Det kan forekomme feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Valutaen i nettbutikken styres av hvilket leveringsland du har. Ønsker du en annen valuta/fraktland kan dette endres via toppmenyen ved å klikke på flagget og velge fraktland på undermenyen.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når du har sendt din bestilling til oss.

Avtalen er ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra oss i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i din bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

Når vi har mottatt din bestilling, mottar du en bestillingsbekreftelse. Det anbefales at du kontrollerer at bestillingsbekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris, osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og bestillingsbekreftelsen, bør du ta kontakt med oss så snart som mulig.

5. Betaling

Vår betalingstjeneste leveres i samarbeid med Klarna.

Her kan du lese mer om Klarna's betingelser.

Her kan du lese mer om Klarna's privacy policy.

Har du ytterligere spørsmål rundt de ulike løsningene kan Klarna kontaktes på klarna.com.

6. Leveringsmetoder

Vi betaler frakten for leveranser i Norge ved bestilling på kr 1 000 eller mer. Fraktbeløpet for lavere bestillinger vil fremgå i handlekurven før bestillingen gjøres.

7. Risikoen for varer

Risikoen for varen går over på deg når varene er levert i tråd med punkt 9. Dette innebærer at vi har ansvaret for varen frem til den er levert til deg.

8. Levering og forsinkelse

Levering skjer når varen overtas av deg eller en representant for deg på avtalt leveringssted. Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid vil variere.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos oss eller fraktselskap.

Pakker som ikke avhentes på avtalt leveringssted innen syv (7) dager returneres til oss. Angreretten utløses ikke automatisk av at pakken ikke mottas.

9. Reklamasjon

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du som kunde reklamerer innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler.

Hvis noe er skadet/ merker/ flekker/ lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller feil, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.

Ved mangler på en vare får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

10. Force Majeure

Dersom det inntreffer omstendigheter som ligger utenfor vår kontroll, for eksempel ved endret lovgiving, myndighetsavgjørelser, streik, blokkade, sabotasje, krig, terrorisme, brann, oversvømmelse, naturkatastrofer, pandemier eller liknende hendelser skal vår forpliktelse til å oppfylle kjøpsavtalen utsettes så lenge omstendighetene fortsatt gjelder.

11. Brukeranmelderlser

Dersom du gir brukeranmeldelser om produkter på våre nettsider gir du også Brav retten til å publisere disse på våre nettsider samt i andre kanaler og medier. Brav forbeholder seg retten til ikke å publisere og/eller fjerne innsendte brukeranmeldelser.

12. Annet

Ved eventuell tvist gjelder loven basert på leveringsland.

Ved spørsmål om innholdet av kjøpsbetingelser, praksis ved angrerett, reklamasjoner, transportskader eller lignende, ta kontakt med vår kundeservice.