Ofte stilte spørsmål
Vi gjør oppmerksom på at når du logger inn som Teamkunde handler du på vegne av en bedriftsavtale, og kjøpsbetingelser er ikke de samme som for en privat forbrukerkunde. For å starte en produksjon kreves et minsteantall på 5 plagg pr. design. Oppnås ikke dette antallet vil ordre bli slettet.
Mer utfyllende informasjon finner du under "kjøpsbetingelser for Teamshop".
Forskjell Kalas Sportswear
Active - Elite - Pro
Les mer
Grunnpakke Kalas sykkelklær
Info kommer....
Forskjell Swix Teamwear
Star X - Mission - Extreme - Nordic
Les mer

Responsibility

BRAV TEAMWEAR:
Brav Norway AS - Oslo
Snøkrystallen 11, NO-1470 Lørenskog, Norge
Brav Norway AS - Oslo
Snøkrystallen 11, NO-1470 Lørenskog, Norge
Spørsmål rettes til vår supportmail: support@bravteamwear.no
Fakturaspørsmål rettes til www.klarna.no
PÅLOGGING:
Jeg har logget meg inn som Teamkunde, men får ikke bestilt.Våre teamshopper er åpne i kortere perioder avtalt med din bedrift eller klubb. Det gjør vi for å samle opp alle bestillinger og sende de til produksjon. Får du ikke tilgang er shoppen stengt. Du bør sjekke med ansvarlig i din bedrift / klubb om det er planer om en reåpning på et senere tidspunkt.

VALG AV STØRRELSE
Hvordan finner jeg min størrelse?
Siden det ikke er angrefrist eller mulighet for å bytte varer, er det svært viktig at du sjekker måltabellene for hvert produkt og leser anvisningene i guiden. Det er svært viktig å bruke den størrelsesguiden i Nettbutikken som ligger ved siden av det produktet som skal bestilles. OBS! Det er forskjellige størrelsesguider til forskjellige produkter. For mest mulig riktige mål anbefaler vi at du får hjelp til måltaking.
Avtaleprodukter er ikke lagervarer og kan ikke byttes eller returneres. Avtaleroduktene blir produsert etter bestilling med Kundens design / profil og i de størrelser som legges inn. Bytting, eventuelt videresalg må skje internt hos Kunden. Ved spørsmål om størrelser ta kontakt med support@bravteamwear.no før bestilling.
Siden det ikke er angrefrist eller mulighet for å bytte varer, er det svært viktig at du sjekker måltabellene for hvert produkt og leser anvisningene i guiden. Det er svært viktig å bruke den størrelsesguiden i Nettbutikken som ligger ved siden av det produktet som skal bestilles. OBS! Det er forskjellige størrelsesguider til forskjellige produkter. For mest mulig riktige mål anbefaler vi at du får hjelp til måltaking.
Avtaleprodukter er ikke lagervarer og kan ikke byttes eller returneres. Avtaleroduktene blir produsert etter bestilling med Kundens design / profil og i de størrelser som legges inn. Bytting, eventuelt videresalg må skje internt hos Kunden. Ved spørsmål om størrelser ta kontakt med support@bravteamwear.no før bestilling.

LEVERINGSTID
Det begynner å bli lenge siden jeg bestilte i en Teamshop. Når kommer varene?
Generelt vil det være levering 7 - 8 uker etter at Teamshoppen har stengt. Stengetid vil stå på din ordrebekreftelse sammen med Prosjektnavn og Teamshoppens navn. Normalt vil varene leveres til nærmeste Postkontor eller Post i butikk.
Skal varene leveres ut via sportsbutikk eller annet utleveringssted vil dette også stå påført ordrebekreftelsen.
Generelt vil det være levering 7 - 8 uker etter at Teamshoppen har stengt. Stengetid vil stå på din ordrebekreftelse sammen med Prosjektnavn og Teamshoppens navn. Normalt vil varene leveres til nærmeste Postkontor eller Post i butikk.
Skal varene leveres ut via sportsbutikk eller annet utleveringssted vil dette også stå påført ordrebekreftelsen.

ENDRING, SLETTING OG ETTERBESTILLING
Nettbutikken er stengt, kan jeg etterbestille?
Når butikken er stengt er det ikke mulig å bestille mer. Årsaken er at alle ordre i butikken blir lagt i produksjonskø rett etter stenging. Endringer i produksjon vil føre til at hele produksjonen blir tatt ut av køen og behandles manuelt. Dette vil føre til en ukes forsinkelse på hele leveransen.
Jeg har bestilt feil størrelse, kan jeg endre dette?
Endringer i ordre som ikke fører til endring i ordrebeløp kan gjøres via support@original.no så lenge nettbutikken er åpen. Etter stengetid er det ikke mulig å endre ordre.
Jeg ønsker å bestille mer, kan jeg legge dette til på eksisterende ordre?
Det er ikke mulig å legge til produkter i ordre. Dette fordi beløpet vil bli høyere enn det du har akseptert og fått godkjent ved registrering. Du kan da enten legge inn tilleggsbestilling eller be oss om å slette ordren via support@bravteamwear.no slik at du kan legge inn ny, korrekt bestilling og foreta en ny korttransaksjon/Klarna-kreditt. Beløp som ble trukket ved bestilling vil automatisk tilbakeføres din konto.
Kan jeg slette et produkt fra min ordre, evt slette hele bestillingen?
Så lenge teamets nettbutikk er åpen kan du slette produkter eller hele ordren via support@bravteamwear.no. Sletting av ordre som er betalt med kort fører til automatisk tilbakeføring av ordrebeløpet til din konto, det kan ta inntil 2 arbeidsdager. Det er ikke mulig å slette ordre eller produkter i ordre etter at butikken er stengt.
Når butikken er stengt er det ikke mulig å bestille mer. Årsaken er at alle ordre i butikken blir lagt i produksjonskø rett etter stenging. Endringer i produksjon vil føre til at hele produksjonen blir tatt ut av køen og behandles manuelt. Dette vil føre til en ukes forsinkelse på hele leveransen.
Jeg har bestilt feil størrelse, kan jeg endre dette?
Endringer i ordre som ikke fører til endring i ordrebeløp kan gjøres via support@original.no så lenge nettbutikken er åpen. Etter stengetid er det ikke mulig å endre ordre.
Jeg ønsker å bestille mer, kan jeg legge dette til på eksisterende ordre?
Det er ikke mulig å legge til produkter i ordre. Dette fordi beløpet vil bli høyere enn det du har akseptert og fått godkjent ved registrering. Du kan da enten legge inn tilleggsbestilling eller be oss om å slette ordren via support@bravteamwear.no slik at du kan legge inn ny, korrekt bestilling og foreta en ny korttransaksjon/Klarna-kreditt. Beløp som ble trukket ved bestilling vil automatisk tilbakeføres din konto.
Kan jeg slette et produkt fra min ordre, evt slette hele bestillingen?
Så lenge teamets nettbutikk er åpen kan du slette produkter eller hele ordren via support@bravteamwear.no. Sletting av ordre som er betalt med kort fører til automatisk tilbakeføring av ordrebeløpet til din konto, det kan ta inntil 2 arbeidsdager. Det er ikke mulig å slette ordre eller produkter i ordre etter at butikken er stengt.

BYTTE, RETUR OG GARANTI
Jeg har handlet i en lukket Team-shop og mottatt klær som ikke passer, kan jeg bytte?
Det er ikke mulig å bytte spesialprodusert kolleksjon. Kolleksjonen til din bedrift/klubb blir produsert i henhold til hver enkelt ordre og det finnes ikke lager på disse varene. De fleste får solgt klærne videre internt i sin bedrift/klubb.
Jeg fikk ikke hentet pakken på posten før den gikk i retur.
Dersom du ikke fikk hentet pakken før denne gikk i retur, vil den sendes på nytt etter avtale med deg. Du vil få et gebyr på kr. 150,- i oppkrav som skal dekke ekstra fraktomkostninger.
Hva gjør jeg hvis det er feil på produktet?
Det gis 2 års garanti på produksjonsfeil.
Hvis det oppdages en feil eller mangel må Bestiller innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget, eller man burde oppdaget det, sende skriftlig melding med ordrereferanse til support@bravteamwear.no om at det påberopes reklamasjon. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Hvis det ikke reklameres i tide, tapes retten til reklamasjon.
Det er ikke mulig å bytte spesialprodusert kolleksjon. Kolleksjonen til din bedrift/klubb blir produsert i henhold til hver enkelt ordre og det finnes ikke lager på disse varene. De fleste får solgt klærne videre internt i sin bedrift/klubb.
Jeg fikk ikke hentet pakken på posten før den gikk i retur.
Dersom du ikke fikk hentet pakken før denne gikk i retur, vil den sendes på nytt etter avtale med deg. Du vil få et gebyr på kr. 150,- i oppkrav som skal dekke ekstra fraktomkostninger.
Hva gjør jeg hvis det er feil på produktet?
Det gis 2 års garanti på produksjonsfeil.
Hvis det oppdages en feil eller mangel må Bestiller innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget, eller man burde oppdaget det, sende skriftlig melding med ordrereferanse til support@bravteamwear.no om at det påberopes reklamasjon. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Hvis det ikke reklameres i tide, tapes retten til reklamasjon.

BETALING:
Vi har nå fire betalingsløsninger fra Klarna; faktura, delbetaling, kortbetaling samt bedriftsløsning for samlebestillinger. Faktura er satt som standard valg, slik at du først betaler etter at du har mottatt varene dine.
Jeg får ikke godkjent Klarna faktura som betalingsløsning.
Dersom du har flyttet og din adresse ikke stemmer med folkeregisteret, vil Klarna automatisk avslå betalingsmåte med faktura. Klarna godkjenner kreditt inntil et gitt beløp. Klarna har kredittsjekk i egen database med egen kundehistorikk. Du vil få opp alternative valg for betaling.
Jeg har problemer med å betale med kort. Systemet spør om Bank Id.
Dette er en ekstra sikkerhetsrutine som din bank setter opp på ditt kort. 3Dsecure er for å beskytte deg mot kortsvindel på nett dersom ditt kort skulle bli borte/stjålet.
Problemer med betaling rettes til Klarna support da de håndterer alle transaksjoner for oss. Av hensyn til personvernet har våre medarbeidere ikke tilgang til denne informasjonen.
KOPI AV KLARNA FAKTURA
Du kan selv hente ut kopi av din Klarna faktura i Klarna appen eller på www.klarna.no
Man har i appen mulighet for å utsette betalingsfristen på faktura før den forfaller.
Jeg får ikke godkjent Klarna faktura som betalingsløsning.
Dersom du har flyttet og din adresse ikke stemmer med folkeregisteret, vil Klarna automatisk avslå betalingsmåte med faktura. Klarna godkjenner kreditt inntil et gitt beløp. Klarna har kredittsjekk i egen database med egen kundehistorikk. Du vil få opp alternative valg for betaling.
Jeg har problemer med å betale med kort. Systemet spør om Bank Id.
Dette er en ekstra sikkerhetsrutine som din bank setter opp på ditt kort. 3Dsecure er for å beskytte deg mot kortsvindel på nett dersom ditt kort skulle bli borte/stjålet.
Problemer med betaling rettes til Klarna support da de håndterer alle transaksjoner for oss. Av hensyn til personvernet har våre medarbeidere ikke tilgang til denne informasjonen.
KOPI AV KLARNA FAKTURA
Du kan selv hente ut kopi av din Klarna faktura i Klarna appen eller på www.klarna.no
Man har i appen mulighet for å utsette betalingsfristen på faktura før den forfaller.
