
Vi samarbeider med Klarna og tilbyr ulike betalingsmetoder som faktura, delbetaling og kortbetaling.
Kjøpsbetingelser
Selger: Brav Norway AS Avd Brav Teamwear, Snøkrystallen 11, 1470 Lørenskog.
E-post: support@bravteamwear.no
Kunde: Bedrift, Klubb eller Organisasjon, som har avtalt nettbutikk med Selgeren.
Bestiller: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen og som er ansatt eller medlem hos Kunden.
Avtaleprodukter: Sportsbekledning fra Kalas eller Swix med Kundens design / profil eller kjøp av varer fra et lukket, tidsbegrenset lager.
Selger gjør oppmerksom på at denne nettbutikk handel er i henhold til avtale med Kunden, og således er å regne som B2B (Bedriftshandel / Klubbhandel) uten vanlig angrerett.
Det er forstått at Kunden har informert Bestiller at handel gjennom denne nettbutikken er B2B (Bedriftshandel / Klubbhandel) og ikke et vanlig forbrukerkjøp. Er Bestiller i tvil om forholdet bør han avklare dette med Kunden.
B2B Bedriftshandel / Klubbhandel:
Avtalen mellom Kunden og Selger går ut på at Bestiller gis anledning til å bestille Avtaleprodukter. Nettbutikken er åpen i en fastsatt periode avtalt med Kunden, og dette er normalt 14 dager. Det er viktig at Kunden informerer Bestillere om denne periodens sluttdato for å påse at alle bestillinger blir plassert innenfor tidsrammen.
Etterbestilling utenfor Nettbutikk vil bli en separat tilleggsordre som ikke kan pakkes individuelt og som Kunden må være ansvarlig for betaling, og fordeling av produktene ved leveranse.
Nettbutikken for avtaleprodukter er kun tilgjengelig gjennom pålogging med godkjent brukernavn og passord innen bestemte tidspunkter. Dette tildeles Bestiller av Kunden.
Bindende bestilling / Endring av bestilling:
Bestilling er bindende når bestillingen er registrert i vår nettbutikk og når Nettbutikken stenges.
Når bestillingen er fullført vil det automatisk sendes en ordrebekreftelse til Bestiller. Ordrebekreftelsen må leses nøye gjennom for å kontrollere at denne er i overensstemmelse med bestillingen.
Endring / Annullering av bestilling:
Ønsker Bestiller å legge til, eller fjerne Produkter, må eksisterende ordre slettes og ny bestilling må legges inn. Ordren kan annulleres så lenge Nettbutikken er åpen. All endring må skje skriftlig via e-post til support@bravteamwear.no
Størrelser:
Det er svært viktig å bruke den størrelsesguiden i Nettbutikken som ligger ved siden av det produktet som skal bestilles. OBS! Det er forskjellige størrelsesguider til forskjellige produkter. Avtaleprodukter er ikke lagervarer og kan ikke byttes eller returneres. Avtaleroduktene blir produsert etter bestilling med Kundens design / profil og i de størrelser som legges inn. Bytting, eventuelt videresalg må skje internt hos Kunden. Ved spørsmål om størrelser ta kontakt med support@bravteamwear.no før bestilling. Se størrelsesguider
Angrerett/bytterett:
Det er ingen angre- eller bytterett på Avtaleprodukter i henhold til denne avtalen.
Tilvirkningsvarer som er produsert til ordre ut fra Kundens spesifikasjoner kan ikke returneres Jf. angrerettslovens § 16. Bytting må skje internt hos Kunden.
Standardvarer som er tilgjengelig i Kundens Nettbutikk kan ikke byttes. Det kan gjøres avtale om retur av kurante standard varer som kan brukes i annen avtale shop.
B2B-handel av standardvarer gjennom bedriftsavtaler med passord og lukket lager:
Lageret opphører når nettbutikken stenger og det er ingen bytte-eller angrerett da det ikke eksisterer noen nett-butikk eller vare-lager etter stengedato.
Priser:
Pris på avtaleprodukter er gitt i henhold til avtale med Kunden og vises i Nettbutikken. Alle priser er oppgitt i norske kroner, inkl. gjeldende mva.
Levering:
Levering av Avtaleprodukter er kun til Norge unntatt Svalbard, ved mindre annet er avtalt. Leveringstiden avhenger av hvor lenge Kunden har avtalt at Nettbutikken skal være åpen. Som regel vil dette være 14 dager. Etter dette går alle bestillingene samlet til fabrikken. Produksjonstiden vil være fra 5 til 8 uker avhengig av høy-/lavsesong. Varene blir individuelt pakket iht. ordre og sendes med posten hjem til den adresse Bestiller har oppgitt i bestillingen hvis dette er avtalt. Delleveranser kan forekomme.
Frakttid kommer i tillegg til produksjonstid og vil variere fra 7 – 12 dager, avhengig av hvor i landet pakken skal sendes. Det kan avtales alternative leveringsformer. Ekspresslevering etter avtale mot tillegg i fraktkost. Har Bestiller oppgitt mobiltelefonnummer vil det sendes en SMS når pakken er klar for henting på lokal Postkontor / Post i butikk.
Frakt:
Alle bestillinger belastes med frakt og ekspedisjon kr 150,- , uansett størrelse og vekt, når pakken sendes direkte til Bestillers adresse. Fri frakt ved kjøp over 3000 kroner. Frakt til Kunden belastes etter gjeldende satser. Ved ekspresslevering tilkommer avtalt ekspressgebyr.
Uavhentet sending:
Når avtalen tilsier sending til privatadresse, må disse hentes innen 14 dager på lokalt Postkontor / Post i butikk. Posten vil returnere uavhentede pakker til Selger. Bestiller vil, i dette tilfellet, bli belastet for returporto samt ny porto for utsendelse. Bestiller vil i slike tilfeller bli tilleggs fakturert for minimum kr 150,-. Vær spesielt oppmerksom på dette i ferietiden.
Produksjon:
Produksjonen av vår sportsbekledning foregår i Tábor, Tsjekkia. Høyt kvalifiserte fagfolk sørger for at ethvert plagg med Kalas og Swix-logo holder det de lover og tilfredsstiller alle kravene til en aktiv utøver.
Garanti/Reklamasjon:
Det gis 2 års garanti på produksjonsfeil.
Hvis det oppdages en feil eller mangel må Bestiller innen rimelig tid etter at det er oppdaget, eller man burde oppdaget det, sende skriftlig melding med ordrereferanse til support@original.no om at det påberopes reklamasjon. Det kan forekomme fargeavvik på +/- 5 % på grunn av forskjellige kvaliteter og egenskaper på stoffene som benyttes.
Betaling:
Force majeure:
Krig, naturkatastrofer, terrorhandlinger, streik/arbeidskonflikter, politiske avgjørelser, uteblitte leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter samt lignende situasjoner utenfor Selgerens kontroll som ikke med rimelighet kunne forutse eller overvinne eller unngå følgene av, og som påvirker inngåtte avtaler, skal utgjøre grunn til at Selger løses fra denne avtalen.
Kontaktopplysninger:
Brav Norway AS, Avd Teamwear
Snøkrystallen 11
1470 Lørenskog
E-post: support@bravteamwear.no
E-post: support@bravteamwear.no
Kunde: Bedrift, Klubb eller Organisasjon, som har avtalt nettbutikk med Selgeren.
Bestiller: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen og som er ansatt eller medlem hos Kunden.
Avtaleprodukter: Sportsbekledning fra Kalas eller Swix med Kundens design / profil eller kjøp av varer fra et lukket, tidsbegrenset lager.
Selger gjør oppmerksom på at denne nettbutikk handel er i henhold til avtale med Kunden, og således er å regne som B2B (Bedriftshandel / Klubbhandel) uten vanlig angrerett.
Det er forstått at Kunden har informert Bestiller at handel gjennom denne nettbutikken er B2B (Bedriftshandel / Klubbhandel) og ikke et vanlig forbrukerkjøp. Er Bestiller i tvil om forholdet bør han avklare dette med Kunden.
B2B Bedriftshandel / Klubbhandel:
Avtalen mellom Kunden og Selger går ut på at Bestiller gis anledning til å bestille Avtaleprodukter. Nettbutikken er åpen i en fastsatt periode avtalt med Kunden, og dette er normalt 14 dager. Det er viktig at Kunden informerer Bestillere om denne periodens sluttdato for å påse at alle bestillinger blir plassert innenfor tidsrammen.
Etterbestilling utenfor Nettbutikk vil bli en separat tilleggsordre som ikke kan pakkes individuelt og som Kunden må være ansvarlig for betaling, og fordeling av produktene ved leveranse.
Nettbutikken for avtaleprodukter er kun tilgjengelig gjennom pålogging med godkjent brukernavn og passord innen bestemte tidspunkter. Dette tildeles Bestiller av Kunden.
Bindende bestilling / Endring av bestilling:
Bestilling er bindende når bestillingen er registrert i vår nettbutikk og når Nettbutikken stenges.
Når bestillingen er fullført vil det automatisk sendes en ordrebekreftelse til Bestiller. Ordrebekreftelsen må leses nøye gjennom for å kontrollere at denne er i overensstemmelse med bestillingen.
Endring / Annullering av bestilling:
Ønsker Bestiller å legge til, eller fjerne Produkter, må eksisterende ordre slettes og ny bestilling må legges inn. Ordren kan annulleres så lenge Nettbutikken er åpen. All endring må skje skriftlig via e-post til support@bravteamwear.no
Størrelser:
Det er svært viktig å bruke den størrelsesguiden i Nettbutikken som ligger ved siden av det produktet som skal bestilles. OBS! Det er forskjellige størrelsesguider til forskjellige produkter. Avtaleprodukter er ikke lagervarer og kan ikke byttes eller returneres. Avtaleroduktene blir produsert etter bestilling med Kundens design / profil og i de størrelser som legges inn. Bytting, eventuelt videresalg må skje internt hos Kunden. Ved spørsmål om størrelser ta kontakt med support@bravteamwear.no før bestilling. Se størrelsesguider
Angrerett/bytterett:
Det er ingen angre- eller bytterett på Avtaleprodukter i henhold til denne avtalen.
Tilvirkningsvarer som er produsert til ordre ut fra Kundens spesifikasjoner kan ikke returneres Jf. angrerettslovens § 16. Bytting må skje internt hos Kunden.
Standardvarer som er tilgjengelig i Kundens Nettbutikk kan ikke byttes. Det kan gjøres avtale om retur av kurante standard varer som kan brukes i annen avtale shop.
B2B-handel av standardvarer gjennom bedriftsavtaler med passord og lukket lager:
Lageret opphører når nettbutikken stenger og det er ingen bytte-eller angrerett da det ikke eksisterer noen nett-butikk eller vare-lager etter stengedato.
Priser:
Pris på avtaleprodukter er gitt i henhold til avtale med Kunden og vises i Nettbutikken. Alle priser er oppgitt i norske kroner, inkl. gjeldende mva.
Levering:
Levering av Avtaleprodukter er kun til Norge unntatt Svalbard, ved mindre annet er avtalt. Leveringstiden avhenger av hvor lenge Kunden har avtalt at Nettbutikken skal være åpen. Som regel vil dette være 14 dager. Etter dette går alle bestillingene samlet til fabrikken. Produksjonstiden vil være fra 5 til 8 uker avhengig av høy-/lavsesong. Varene blir individuelt pakket iht. ordre og sendes med posten hjem til den adresse Bestiller har oppgitt i bestillingen hvis dette er avtalt. Delleveranser kan forekomme.
Frakttid kommer i tillegg til produksjonstid og vil variere fra 7 – 12 dager, avhengig av hvor i landet pakken skal sendes. Det kan avtales alternative leveringsformer. Ekspresslevering etter avtale mot tillegg i fraktkost. Har Bestiller oppgitt mobiltelefonnummer vil det sendes en SMS når pakken er klar for henting på lokal Postkontor / Post i butikk.
Frakt:
Alle bestillinger belastes med frakt og ekspedisjon kr 150,- , uansett størrelse og vekt, når pakken sendes direkte til Bestillers adresse. Fri frakt ved kjøp over 3000 kroner. Frakt til Kunden belastes etter gjeldende satser. Ved ekspresslevering tilkommer avtalt ekspressgebyr.
Uavhentet sending:
Når avtalen tilsier sending til privatadresse, må disse hentes innen 14 dager på lokalt Postkontor / Post i butikk. Posten vil returnere uavhentede pakker til Selger. Bestiller vil, i dette tilfellet, bli belastet for returporto samt ny porto for utsendelse. Bestiller vil i slike tilfeller bli tilleggs fakturert for minimum kr 150,-. Vær spesielt oppmerksom på dette i ferietiden.
Produksjon:
Produksjonen av vår sportsbekledning foregår i Tábor, Tsjekkia. Høyt kvalifiserte fagfolk sørger for at ethvert plagg med Kalas og Swix-logo holder det de lover og tilfredsstiller alle kravene til en aktiv utøver.
Garanti/Reklamasjon:
Det gis 2 års garanti på produksjonsfeil.
Hvis det oppdages en feil eller mangel må Bestiller innen rimelig tid etter at det er oppdaget, eller man burde oppdaget det, sende skriftlig melding med ordrereferanse til support@original.no om at det påberopes reklamasjon. Det kan forekomme fargeavvik på +/- 5 % på grunn av forskjellige kvaliteter og egenskaper på stoffene som benyttes.
Betaling:
Vi samarbeider med Klarna og tilbyr ulike betalingsmetoder som faktura, delbetaling og kortbetaling.
For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.
Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.
Klarna’s terms and conditions:
Force majeure:
Krig, naturkatastrofer, terrorhandlinger, streik/arbeidskonflikter, politiske avgjørelser, uteblitte leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter samt lignende situasjoner utenfor Selgerens kontroll som ikke med rimelighet kunne forutse eller overvinne eller unngå følgene av, og som påvirker inngåtte avtaler, skal utgjøre grunn til at Selger løses fra denne avtalen.
Kontaktopplysninger:
Brav Norway AS, Avd Teamwear
Snøkrystallen 11
1470 Lørenskog
E-post: support@bravteamwear.no